خدايا ما را استغنا بخش و چشممان را از مردم بگير و به دست خود بدورز                   

خدا جون توی این شبا قدر بد جوری محتا ج یه هم زبونم .

َمیشه حرفای منو گوش بکنی میشه منم جز اون مهمون ای مخصوص تو  باشم .

 می دونم که دفعه اولم نیست

 باز با یه کوله بار گناه اومدم تا التماست کنم که به

                    داد قلب زنگار گرفتم برسی .

چکار کنم که منم جز راه خونت راهی دیگه بلد نیستم که محرم رازهای

 شبهای بی کسیم باشه .

نمی دونم توی این شب رحمت َشبی که از هزاران شب سیاه زندگیم

 بالاتره شبی که فرشته های آسمونیت دسته دسته به زمین میان تا شاهد نا له های بندگانت باشن و بگن بر شما 

                        فتبارک ا.. احسن خالقین

توی این درگاه پر از جبروتتَ توی اون خلوتت َبرای یه روسیاهی که هر دفعه

قول می ده و به قولش عمل نمی کنه جایگاهی هست ؟

بازم مثل همیشه اومدم بگم مهربونم می دونم که با کارام دلت ازم می رنجه

 و کارام قلب نازنین امام زمان (ع) می شکنه.

اما من اومدم که بگم می خوام خوب بشم می خوام خوب بشم .

 

          ا ینو از ته دل می گم و ازت می خوام

شرمندم که هر دفعه با بار هزار گناه پیشت میام .

اما من توی دلم امید دارم که تو  با نگاهت بها می دی به قلب سیاهی که اوردم .

 

از همه دل بریدم و آخرش به تو رسیدم  وبه خودت پناه اوردم .

توی این شبای قدر تورو می خونم با هزار اسم اعظمت و قسمت می دم

 به چهارده معصوم و به عزیز ی که فرقش در سحر گاههای همین شب

شکا فته شد.  که من اومدم توبه کنم به امید لطف و کرمت

اومدم بازم بگم قول می دم که دیگه نزارم دلم خطا کنه .

کمکم کن که همیشه باتو باشم و از هر چی زشتی و خطاست دوری کنم .

و اگه تو بخوای روحم و از قفس تنگ خودخواهی و غرور جدا کنم .

                      اونی باشم که خودت می خوای

نوشته شده توسط بچه شیعه در جمعه بیست و نهم شهریور 1387 ساعت 13:45 | لینک ثابت |
شهادت  بزرگ مرد عالم مظلوم همیشه تاریخ استوره مردی و

مردانگیاي علي اي خوب اي تنها ترين      اي ملائك با نگاهت همنشين  مو لای متقیان امیر مومنان علی (ع)تسلیت باد .

                                                                 

بنماز  بست قامت که نهد به عرش پارا

                        به خدا علی نبیند بنماز جز خدا را

چو بگفت نام ا.. و ادا نمود اکبر

                 بگرفت هیبت حق همه ملک ما سوارا

به نماز آخرینش چه گذشت من ندانم

                   که ندای دعوت آمد شه ملک هل اتی را

بندای دعوت حق چو علی بگفت لبیک

                             بشکافت تیغ دشمن سر شاه لا فتی را

همه اهل بیت عصمت ز سرا برون دویدند

                                          ابتا و وا علیا بنمود پر فضا را

چه گذشت یارب آن دم به دل غمین زینب

                                     بدید غرقه در خون سر روی مرتضی را

ز شهادت علی شد چو تمام صبر زینب

                                       چه کند اگر ببیند شهدای کر بلا را

                                                                                                   (حسان)

نوشته شده توسط بچه شیعه در جمعه بیست و نهم شهریور 1387 ساعت 13:41 | لینک ثابت |
دریادار شمخانی: دفاع مقدس نباید به افسانه تبدیل شود
تصویر بزرگ
سرویس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی: رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ایران با انتقاد از برخی غلوگویی‌ها در ارتباط با دوران دفاع مقدس گفت: نباید کاری کنیم که دفاع مقدس به یک افسانه تبدیل شود.
    

به نقل از فارس، علی شمخانی چهارشنبه شب در جلسه تجلیل از پیشکسوتان عرصه جنگ که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: حضور مردم قم در طول هشت سال دفاع مقدس مختص به لشکر 17 علی‌بن ابیطالب (ع) نیست و با محوریت این لشکر همراه بوده است.

وی با اشاره به اتحاد و انسجام میان رزمندگان افزود: هیچ تیم و گروهی را نمی‌توان مانند رزمندگان یافت که در تولید فرهنگ و دفاع از آرمان‌های خود منسجم باشند و دیگران اگر مانع از تشکیل این تشکل می‌شوند از درک و فهم اندک آنان است و البته این عده می‌دانند این تشکل چه پتانسیلی می‌تواند در جامعه داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ایران ادامه داد: در انقلاب ادبیات مدیریتی وجود داشت که اکنون در حال فراموشی است و آن ادبیات حمایت از دوستان در کار خود و کارشکنی نکردن برای آنان بود و وظیفه ما رزمندگان است که از فرهنگی که در طول هشت سال دفاع مقدس ایجاد کرده بودیم و ادبیات انقلاب دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: به کار بردن واژه مظلومیت برای رزمندگان درست نیست، بلکه رزمندگان حق هستند و نمی‌گذارند کسی حق آنان را غصب کند.

شمخانی گفت: ما از نسلی بودیم که پیشتاز در گرفتن پست و مقام نبود، بلکه دوستان خود را معرفی و از آن حمایت می‌کرد و این وظیفه ماست تا نگذاریم کسی به غیر از مسیر ادبیات انقلاب قدم بر دارد.

وی با انتقاد از برخی راویان کاروان‌های راهیان نور در تحریف و غلوگویی در ارتباط با جنگ تحمیلی اظهار داشت: نباید از شهدای جنگ تحمیلی قدیس بسازیم و اجازه بدهیم تا بار دیگر کتابی با عنوان تحریف در جنگ تحمیلی به چاپ برسد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ایران با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان بیان داشت: تنها داشتن عکس با شهیدان کافی نیست، بلکه باید راه و رسم زندگی آنها را درک کرد.

وی ادامه داد: نسل آینده باید بتواند کار رزمندگان را تکرار کند و نباید دفاع مقدس تبدیل به یک افسانه شود.
نوشته شده توسط بچه شیعه در پنجشنبه بیست و هشتم شهریور 1387 ساعت 14:25 | لینک ثابت |

محبوب پيامبر

مجتبي

همه مي‌دانند رسول خدا صلي الله عليه و آله در موضع گيري ها و تمام کارهايي که انجام مي‌داد و يا از انجام دادن آن ها اجتناب مي‌ورزيد، بر اساس منافع شخصي و خواسته هاي نفساني يا تحت تاثير احساسات و عواطف گام بر نمي‌داشت، بلکه با تمام وجود، فقط و فقط به خدا مي‌انديشيد. از اين رو، آن حضرت از خدا بود و به خاطر دين و رسالت الهي زندگي مي‌کرد. تا آن جا که هر موضعي، از هر نوع و هر اندازه که باشد، اگر قدمي در راه خدمت به دين خدا و اعتلاي کلمه الهي نباشد، ممکن نيست که از رسول اکرم صلي الله عليه و آله صادر شود.

اين گفته بدين معنا نيست که آن حضرت از عواطف و احساسات انساني نوع بشر برخوردار نبود، يا اين که به عواطف و احساسات خويش ميدان نمي‌داد تا آن طور که حق طبيعي آن هاست، در زندگي تاثير مثبت داشته باشد يا حتي از آن ها استفاده مباح نمي‌کرد، بلکه مي‌خواهيم بگوييم:

آن جا که حضرت از احساسات و عواطف خود در امور شخصي صرف استفاده مي‌کند، به کارگيري عواطف و احساسات را عبادتي مي‌سازد که به ايشان توان افزون داده و آن حضرت را به قرب الهي نزديک مي‌سازد.

از سوي ديگر هر گاه اين عواطف و احساسات به صورت موضع گيري هاي علني و آشکار جلوه کند و رسول اکرم صلي الله عليه و آله در اظهار آن در ملاء عام اصرار داشته باشد، مي‌بايست در خدمت رسالت و براي رسيدن به اهداف عاليه رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) باشد. چرا که قرآن کريم، نه تنها اطاعت مطلق از گفته ها و عملکردهاي پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله را بر مسلمانان واجب مي‌داند، بلکه آن حضرت را اسوه معرفي مي‌نمايد و مسلمانان را به الگوگيري از ايشان فرا مي‌خواند.

بر طبق بينش قرآن،اعلام مواضع شخصيتي چون رسول خدا صلي الله عليه و آله، براي مسلمانان ايجاد وظيفه و تکليف مي‌نمايد. لذا اين اعلام مواضع، نمي‌تواند در جهت استفاده هاي شخصي و تحت تاثير احساسات صرف صورت پذيرد.

هنگامي که با اين رويکرد به سراغ سيره رسول خدا صلي الله عليه وآله مي‌رويم، با روايات فراواني از آن حضرت در مورد علاقه و محبت ايشان نسبت به حسنين عليهم السلام مواجه مي‌شويم. به عنوان نمونه، پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله در مورد امام حسن عليه السلام فرمود: "خدايا اين کودک، پسر من است و او را دوست مي‌دارم، او را دوست بدار و نيز هر کس که او را دوست مي‌دارد، دوست بدار."(1)

در روايتي درباره امام حسن عليه السلام فرمود: "او سرور جوانان اهل بهشت و حجت خدا در ميان امت است، فرمان او فرمان من است و گفتارش گفتار من؛ هر کس او را پيروي کند از من است و هر کس از او نافرماني کند از من نيست."(2)

از طرفى ملاحظه مى کنيم که رسول اکرم صلى الله عليه و آله سعى دارد تا امور مربوط به امام حسن و امام حسين علهما السلام) را از لحاظ عقيدتى و تشريعى و حتى از نظر عاطفى و وجدانى به شخص خويش مربوط سازد. از اين رو فرمود: "من با دوست شما دوست و با دشمن شما دشمنم."(3)

اين موضع متمايز رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) در قبال حسنين (عليهما السلام) و پرورش بي نظير آنان، بدون شک سرشار از راهنمايي ها و اشاره هاي مهم و فراواني است.

رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) با تاکيدات مکرر خويش هدفي را دنبال مي‌نمود و همواره بر نقشي که امام حسن و برادرش امام حسين (عليهم السلام) در رهبري امت اسلامي در آينده ايفا خواهند کرد، تاکيد داشت و آن دو را براي مسئوليت هاي بزرگي آماده مي‌کرد. ايشان اهتمام زيادي داشت تا مباني و اصولي را که براي تشکيل بينش اعتقادي و سياسي صحيح و کامل در قبال نقش آينده حسنين (عليهم السلام) لازم و ضروري است و از طرفي بيانگر ضمانت هاي کافي براي وجدان امت اسلامي در قبال هر گونه تحريف و تفسير باشد، بيان و کاملا روشن کند.

اما با گذشت ساليان متمادي، همواره اين سوال مطرح است که آيا امت اسلامي پس از وفات پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) به توصيه هاي ايشان در جدا نشدن از قرآن و اهل بيت (عليهم السلام) جامه عمل پوشانيد؟ و به راستي اينک مسلمانان براي تحقق آرمان هاي پيش بيني شده پيامبر خويش براي سرافرازي هميشگي جامعه اسلامي چه وظيفه اي دارند؟

نوشته شده توسط بچه شیعه در دوشنبه بیست و پنجم شهریور 1387 ساعت 23:0 | لینک ثابت |

«شهادت هنر مردان خداست»

مسابقه«نجوا با شهدا»

ماهيت و مصاديق ايثار و شهادت

«شهادت» در تفکر اسلامي به معناي گذشتن از سرمايه جان و هستي خود در راه يک هدف و آرمان الهي است.

در تعريف « شهادت» در انديشه اسلامي، آن چه که اصلالت و اهميت دارد و در واقع محقق کننده ي حقيقت مقام شهادت مي باشد، همانا انگيزه و نيت و غايت آن و وجه آگاهانه و اختياري اش مي باشد.

متفکر شهيد، استاد مطهري در تعريف مفهوم شهادت و شهيد چنين مي فرمايد:

« مرگي شهادت است که انسان با توجه به خطرات احتمالي يا ظني يا تعيين،فقط به خاطر هدفي مقدس و انساني و به تعبير قرآن، «في سبيل الله» از آن استقبال کند.

شهادت دورکن دارد: يکي اين که در راه خدا و في سبيل الله باشد؛ هدف، مقدس باشد و انسان بخواهد جان خود را فداي هدف نمايد.

ديگر اين که آگاهانه صورت گرفته باشد... شهادت به حکم اين که عملي آگاهانه و اختياري است و در راه هدفي مقدس است و از هر گونه انگيزه خودگرايانه، منزه و مبراست، تحسين برانگيز و افتخارآميز است و عملي قهرمانانه تلقي مي شود. در ميان انواع مرگ ميرها تنها اين نوع از مرگ است که از حيات و زندگي، برتر و مقدس تر و عظيم تر و فخيم تر است... پس شهادت، قداست خود را اينجا کسب مي کند که فدا کردن آگاهانه تمام هستي خود است در راه هدف مقدس... از نظر اسلام هرکس به مقام و درجه شهادت نايل آيد که اسلام با معيارهاي خاص خودش او را شهيد بشناسد، يعني واقعاً در راه هدف ها عالي اسلامي با انگيزه برقراري ارزش هاي واقعي بشري کشته بشود، به يکي از عالي ترين و راقي ترين درجات و مراتبي که يک انسان ممکن است در سير صعودي خود نايل شود نايل مي گردد.»

شهيد

شهادت را مي توان کامل ترين جلوه ايثار دانست. همين وجوه ايثارگرانه و آگاهانه در رفتار شهيد است که مقام وجودي او را برتري و تعالي مي بخشد. حضور و سلوک و ايثار شهيدان و ايثارگران و مجاهدان، نه فقط موجب کمال فردي و ارتقاء و سعه وجودي ايشان مي گردد؛ بلکه نقشي سازنده و شورآفرين و تعالي بخش و الهام دهنده  و هدايت گري براي امت و ديگر مردمان دارد و موجب تغيير و تحول و رشد در سرشت و سرنوشت جوامع و امت ها نيز مي گردد.

اسلام و علي الخصوص تشيع، دين و آيين جهاد و شهادت است و مجاهدان و ايثارگران و پيکارگران در راه خدا را به لحاظ مرتبه وجودي، حتي بالاتر از اولياءالله و برابر با «خاصه اولياءالله» مي داند. به تعبير زيبا و رساي حضرت امير (ع) در نهج البلاغه:

«همانا جهاد، دري از درهاي بهشت است.»

حضرت در فرازي ديگر از نهج البلاغه، جهاد را «جامه تقوا» مي نامند.

مي دانيم که شهادت نقطه اوج و مرتبه کمال سير و صعود وجودي يک مجاهد و برترين صورت تحقق ايثار است. اين گونه است که با شهادت، تقوا و ايثار و جهاد پيوند مي خورند و مجاهد شهيد را به درجات عالي وجودي در عالم ملکوت مي رسانند.

سخن شهيد آويني

معارف اسلامي به ما مي آموزد که در جهان پس از مرگ، باطن اعمال دنيوي افراد تجسم مي يابد و داراي درجات است. بهشت نيز داراي درهاي گوناگون است و بهشت مجاهدان و شهدا و دري که براي ورود شهدا به آن بهشت آماده گرديده است، دري است که خواص اولياءالله از آن در به جوار قرب الهي نايل مي گردند.

به راستي، اين از افتخارات و توفيقات بي دليل مردم سرزمين ما است که اين گونه سرشتي شهيد پرور و ايثارگر دارند. ملت ايران در تجربه تاريخي حيات خود و به ويژه در سير و سلوک عظيم تاريخي – معنوي خود در انقلاب اسلامي و سال هاي دفاع مقدس، نشان داده است که ملتي شهادت طلب و ايثارگر است. پيکارگران مومن، پيش برنده امواج خروشان انقلاب اسلامي و رزمندگان به خون تپيده دفاع مقدس بهترين نمونه ها و مصاديق شهادت و ايثار هستند و به جرأت مي توان گفت در تاريخ معاصر جهان، هيچ مردمي را از منظر مجاهده ي في سبيل الله و ايثارگري و شهادت طلبي، برابر و هم طراز مردم ايران نمي توان دانست و اين فوز عظيم مردم ايران به يقين برخاسته از پيروزي و اعتماد قلبي ايشان نسبت به تعاليم قدسي و معارف شيعي و عشق و حب صادقانه ي آنها نسبت به اهل بيت(ع) و تمسک به ولايت آن امامان نور مي باشد.

شهيد

به يک اعتبار، تمامي حيات ملت ايران در تاريخ معاصر و به ويژه در سه دهه اخير را مي توان از مصاديق ايثار و شهادت دانست و همين پتانسيل عظيم معنوي ايثارها و شهادت ها بوده است که کشور ما را در برابر انبوه بسيار گسترده و فراتر از تصور توطئه هاي استکباري، مصون و روئين تن کرده است و اين همان حقيقتي است که سيد شهيدان اهل قلم«سيد مرتضي آويني» از آن تحت عنوان «راز خون» نام مي برد و آن را آشکار کننده حقايق و رمز پيروزي و توانمندي مي دانست.

نوشته شده توسط بچه شیعه در دوشنبه بیست و پنجم شهریور 1387 ساعت 22:59 | لینک ثابت |

دولت عدالت محور

 

 

سال 1384 يكي از سال هاي به ياد ماندني در تاريخ اين مرزو بوم است ...

در اين سال و در دهه اول ماه چهارم آن مردي از جنس زندگی ساده مردم و از خود مردم به نمايندگي از طرف 17۵00000 آگاه و فهيم ايراني به رياست قوه مجريه رسيد ...

 

 

 

مردي كه ويژگي برجسته و وارسته او ، بازگشت به اصل وجودي انقلاب و ارزش هاي آن و نمونه كامل از كسي كه واقعا پايبند به فرامين امام و رهبري بود ...

 

 

كساني كه تا ديروز با صرف هزينه هاي ميلياردي و شعارهاي متنوع عوام فريبانه و ضدارزشي و خائنانه و مرعوب در مقابل دشمن ، به خيال خود نگراني از نتايج انتخابات نداشتند ، با اين نتيجه چنان قافيه را باختند كه از روز اول بنا را بر تخريب و توهين به دولتي گذاشتند كه اگر چه مثل آنها مدعي صاحب نظام بودن نبود اما حافظ واقعي نظام و ارزش هاي آن بود ...

نوشته شده توسط بچه شیعه در شنبه بیست و سوم شهریور 1387 ساعت 17:15 | لینک ثابت |

علل تجاوز عراق و شروع جنگ تحمیلی

هفته ی دفاع مقدس بر همه ارتشیان، سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مردمی و با ایمانی که مخلصانه در گوشه و کنار این کشور خود را برای اسلام و قرآن آماده کرده اند مبارک باد.


 

ادوار مختلف جنگ تحمیلی

دوره اول

آغاز حملات عراق

دفع تجاوز عراق

دوره دوم

تعقیب و تنبیه متجاوز

رویارویی دوباره عراق

تهاجم دوباره سراسری عراق

دفع دوباره تهاجم عراق

نتیجه گیری


 

مقدمه

جنگ هشت ساله که با تحریک و حمایت همه جانبه استکبار جهانی، توسط رژیم بعثی عراق بر مردم ایران تحمیل شد، تنها محدود به خطوط مقدم جبهه ها نبود، بلکه تمام سرزمین اسلامی ما اعم از شهرها و روستاها را در برگرفت.

از آن جا که نظام جمهوی اسلامی در تعارض مستقیم با قدرت های سلطه گر قرار داشت، لذا از همان ابتدا با مقابله ی جدی آنان مواجه شد که به عنوان مثال: می توان به کودتاها عملیات های براندازی، درگیری های داخلی و شورش های محلی در قالب ادعای خودمختاری ها اشاره کرد.

در جریان یک مبارزه ی سیاسی در مقابل پناهندگی شاه به آمریکا، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان پیرو خط امام در آمد. این واقعه شکل جدیدی به رویارویی ایران با این قدرت استکباری بخشید، امریکا تاب چنین تحقیری را نداشت، لذا با حمله ی نظامی به طبس تلاش کرد این حقارت را جبران نماید لیکن به صورتی مفتضحانه شکست خورد. از این رو امریکا در یک بررسی منطقه ای جهت مهار گسترش انقلاب اسلامی و نیز جبران شکست های پی در پی خویش، ابتدا اقدام به تحریک اقتصادی و تسلیحاتی ایران نمود و سپس توسط رژیم بعثی عراق به عملیات نظامی علیه ایران پرداخت.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط بچه شیعه در جمعه بیست و دوم شهریور 1387 ساعت 1:37 | لینک ثابت |
نوشته شده توسط بچه شیعه در جمعه بیست و دوم شهریور 1387 ساعت 1:30 | لینک ثابت |

کدام عرفان؟

برای عرفان حقیقی که اولیای حق هستند، و اصحاب هدایت یافته آنان، بسیار غریب است که در این روزگار لفظ «عرفان» و صفت«عرفانی»، نه تنها بدون تناسب با معانی حقیقی آنها استعمال می شوند، که اصلا اطلاق این الفاظ اصطلاحا بر اموری است که صراحتا با کفر و بی دینی و الحاد ملازمند.

به راستی در میان این جماعت کسی نیست که حتی معنای عرفان را در فرهنگ لغات دیده باشد؟…

و یا آنکه این جماعت از شدت عرفان (!) به معنای بلندی دست یافته اند که عقل عرفای حقیقی بدان نمی رسد؟ اگر وضع اولیهً لفظ عرفان برای دلالت بر معنای معرفت حق است، پس چه رخ داده که این لفظ در روزگار ما با هر کفر و شرک و الحادی جمع می شود جز معرفت حق؟…


ادامه مطلب
نوشته شده توسط بچه شیعه در پنجشنبه بیست و یکم شهریور 1387 ساعت 18:11 | لینک ثابت |
 
business article